Kindle版 NIHONSHU-NO-MOTOI【Ver.English】

世界に誇る日本文化の粋「日本酒」を、世界中の皆さまに楽しんでいただきたい。
それには、英語で日本酒を語ることができたら!
日本酒の複雑な造り方や歴史、さまざまな温度帯での楽しみ方など、日本酒を理解して、英語の説明で付加価値を提供できれば、ビジネスでの接待でも話を盛り上げて、成功に導く一助となることでしょう。
いつでも、どこでも開けるKindle版で、「日本酒」を世界中に提供する一歩を踏み出しましょう。

唎酒師必携!
日本酒提供に必要な全ての「基(MOTOI)」を解説。

発足からおよそ30年かけて培ってきた日本酒提供に関する全てのノウハウと、最新情報を織り交ぜて仕上げました。
内容は「日本酒の基礎知識編」と「日本酒のセールスプロモーション編」で構成。全ての基礎知識をセールスプロモーションとして活用することを目指しています。
「唎酒師」を目指す人だけでなく、日本酒の提供に関わる人、日本酒を詳しく知りたいという方にもご活用いただける実用書となっています。
SSIインターナショナルでは、提携加盟団体である特定非営利活動法人FBOが販売している『NIHONSHU-NO-MOTOI The Textbook for INTERNATIONAL KIKISAKE-SHI』を公式テキストとして使用しております。
国際唎酒師:https://intl-kikisakeshi.jp


CONTENTS

Vol.1
Introduction
1. Problems and solutions for providing and selling sake

Basic knowledge of various alcoholic beverages, food with palatability and beverages
Ⅰ Basic knowledge of alcoholic beverages
1. Product characteristics and classification of alcoholic beverages in general
2. Fermentation
Ⅱ Product characteristics of main alcoholic beverages and palatability foods

Basic knowledge about sake

Ⅰ Raw materials
1. Rice
2. Water
3. Microorganisms
Ⅱ Production method
1. Treatment of raw materials
2. Koji production
3. Shubo (Starter culture) production
4. Moromi (Mash) making
5. From Shibori (pressing) to bottling
Ⅲ Indications
1. Related Japanese laws and regulations
2. Definition of sake and the standards for manufacturing methods and quality indication
Ⅳ History
1. Origin of sake : Sake from the Jomon period to the Nara period
2. Developing brewing industry: Sake from the Heian period to the Azuchi–Momoyama period
3. Establishment of the foundation for sake making and its industrialization: Sake in the Edo period
4. Modern history of sake
5. Sake from the post-war period to the late Showa period
6. New era of sake
Vol.2
Ⅴ Classification according to flavor characteristics (4 types)
1. Characteristics of Kun-shu , or the aromatic type
2. Characteristics of So-shu , or the airy and velvety type
3. Characteristics of Jun-shu , or the full-bodied type
4. Characteristics of Juku-shu , or the matured type
Ⅵ Tasting
1. Tasting as a Kikisake-shi
2. Evaluating quality
3. Extracting individuality
4. Identifying an appropriate price (balance between quality and price)
5. Thinking of ways to serve and preparing advertising messages
6. Examples of tasting comments
7. Deterioration of sake
Ⅶ Services
1. Knowledge of Services
2. Storage and Management
3. Containers (bottles)
4. Serving temperature
5. Sake vessels
6. Combinations with dishes
7. How to serve sake in accordance with the classification according to flavor characteristics(4 types)

Sake Sales Promotion

1. Classification according to consumer groups
2. Seasons
3. Cuisine type
4. Classification according to flavor characteristics (4 types)

Reference materials
1.Prefecture-specific Sake vessels
2.A special product and local cuisine according to the area of Japan
3.About “24 sekki “(solar term)
4.Abouto Correlation between annual events and food & Beverage

発売日:2020/12/20
頁数:Vol.1 173ページ / Vol.2 136ページ
著者:SSI International / SSI (Sake Service Institute)
発行:NPO法人FBO(料飲専門家団体連合会)

価格:各1,250円(Kindle Unlimited会員 ¥0 )




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